Bestelling

Selecteer een vestiging

Je hebt nog niets besteld

De Vegetarische Slager en New York Pizza kondigen samenwerking aan: ‘Meat taste, plantbased’ pizza’s

New York Pizza en De Vegetarische Slager gaan een samenwerking aan om daarmee een grotere variëteit aan vegetarische pizza’s met vegetarisch vlees aan te kunnen bieden aan klanten. Na maanden van ontwikkeling met De Vegetarische Slager worden er drie speciale actiepizza’s, die vegetarisch zijn, geïntroduceerd. De nieuwe ‘Meat Taste, Plant Based’ pizza’s: de Plant burger, Planteroni en Plantsteak zijn een aanvulling op het vegetarische assortiment van New York Pizza en zijn vanaf vandaag te bestellen.

Naast deze nieuwe pizza’s is er in het menu van New York Pizza al een vaste ruime keuzemogelijkheid uit pizza’s met bloemkool-, of glutenvrije bodem, en vegetarische of vegan toppings. Zo staat de Vegan Shoarma al sinds 2018 op het menu en wordt er steeds meer geëxperimenteerd met plantaardige vleesvervangers.  

Hugo Verkuil, CEO De Vegetarische Slager: ‘'De pizza is een van de populairste maaltijden van Nederland, die we als De Vegetarische Slager graag helpen nóg inclusiever helpen maken voor een breed publiek. Zo hoeft niemand meer een pizza te laten liggen. Met de nieuwe varianten veroveren we de harten van pizzaliefhebbers in Nederland, België en Duitsland en maken we lekkere plantaardige keuzes nog toegankelijker.’

Philippe Vorst, CEO New York Pizza: ‘Innovatie zit in ons bloed. Al dertig jaar lang. Een belangrijke reden voor onze samenwerking met De Vegetarische Slager is om zo onze lekkerste pizzas ook vegetarisch aan te bieden en waarbij we geen concessies doen aan smaak. Heerlijk gecreëerde pizzas die er net zo uitzien en smaken als vlees. Met de Plant Based pizzas kunnen we vleeseters verleiden voor vegetarisch te kiezen, en de vegetarische besteller heeft tijdelijk nog meer keuze.’

Vanaf vandaag start New York Pizza met de campagne die komende maand duurt om klanten kennis te laten maken met deze nieuwe pizzas. New York Pizza is de grootste Nederlandse pizzaketen en voert de campagne ook in alle vestigingen België en Duitsland. Alle ‘Meat Taste, Plant Based’ pizzas zijn ook vanaf vandaag verkrijgbaar.


Drie nieuwe smaken: Planteroni pizza, Plantburger pizza en Plantsteak pizza
New York Pizza introduceert hiermee drie nieuwe smaken. De Planteroni pizza is een echte New York Pizza-klassieker met plantaardige pepperoni van De Vegetarische Slager. Daarnaast worden de twee typisch Amerikaanse smaken: Plantburger pizza en Plantsteak pizza geïntroduceerd. De Plantburger pizza is een pizza met gehakt van de Vegetarische Slager en burger-toppings waardoor je een echte hamburger ervaring op een pizza hebt. De laatste pizza is een pizza met vegan biefstuk van De Vegetarische Slager in combinatie met drie soorten kaas en verse groenten. De pizza’s zijn vegetarisch, en daarnaast zijn de pizzas ook als vegan pizza’s samen te stellen door mozzarella te vervangen voor vegan kaas.



Over De Vegetarische Slager

Jaap Korteweg, negende generatie boer en vleesliefhebber, richtte De Vegetarische Slager op vanuit zijn eigen behoefte aan vlees waar geen dier voor nodig is. Met een breed scala aan nostalgische favorieten voor vleesliefhebbers die niets willen laten schieten, streeft De Vegetarische Slager ernaar de grootste en meest impactvolle slager ter wereld te worden. Sinds 2010 biedt het merk een assortiment plantaardige producten die qua smaak, textuur en voedingswaarde kunnen concurreren met dierlijk vlees. Ondertussen is De Vegetarische Slager verkrijgbaar bij meer dan 40.000 verkooppunten in 55 landen. Kijk voor meer informatie op www.devegetarischeslager.nl

 

Over 30 jaar New York Pizza

New York Pizza is opgericht in 1993 toen het ‘the original slice’ vanuit New York naar Nederland haalde. Vanuit de eerste vestiging aan het Amsterdamse Spui werden pizza slices verkocht. De formule sloeg aan en al snel werden er meerdere restaurants geopend. Vanaf 1996 richtte het bedrijf zich ook op de bezorging van pizza. Momenteel telt New York Pizza in totaal meer dan 350 vestigingen, in Nederland, Duitsland en België. De franchiseorganisatie besteedt veel aandacht aan duurzaamheid. Zo was het in 2012 de eerste keten in Nederland met e-bikes en extra belangrijk is het gebruik van verse en 100% natuurlijke verse ingrediënten, staat het bekend om het speciale deeg en maakt geen gebruik van kunstmatige kleur en smaakstoffen in haar eigen producten.

 

 

 

0